Are you a proactive and customer-focused IT professional? We’re seeking an IT Support Engineer to join our team in a hybrid model, providing remote technical support to our valued clients. The ideal candidate possesses a robust IT support background, outstanding problem-solving skills, and the ability to excel in a dynamic, remote work environment. Your role will involve troubleshooting hardware and software issues, assisting with network configurations, and ensuring a seamless IT experience for our clients.

IT Support Engineer Why Join Us

Why Join Us

At Network Dynamics, you’ll collaborate with a team of enthusiastic professionals dedicated to excellence. We offer a competitive compensation plan, opportunities for professional growth, a Microsoft 365 and Azure learning path with certifications, and a team-oriented work environment that encourages innovation and ingenuity.

If you’re passionate about making a significant difference and playing a crucial role, we invite you to be part of our dynamic team!

Job Description

Location:
Greece
Type:
Remote
Working Hours:
Alternating shifts: 08:00-16:00 & 13:00-21:00
Department:
IT Department

Responsibilities

IT Support Engineer Responsibilities Researching, diagnosing, and troubleshooting customer issues, identifying effective solutions.
IT Support Engineer Responsibilities Following standard procedures for escalating unresolved issues to the appropriate internal teams.
IT Support Engineer Responsibilities Providing prompt and accurate feedback to customers.
IT Support Engineer Responsibilities Ensuring proper recording and closure of all support issues.
IT Support Engineer Responsibilities Preparing accurate and timely reports.
IT Support Engineer Responsibilities Documenting support processes, solutions, and client interactions.

Requirements

Mandatory
IT Support Engineer Requirements Background in Information Technology, Computer Science, or equivalent.
IT Support Engineer Requirements 2-3 years of experience in similar roles.
IT Support Engineer Requirements Team player with proven enterprise technical support experience (M365 Suite, Gapps, Azure).
IT Support Engineer Requirements Strong and up-to-date knowledge of Windows 10.
IT Support Engineer Requirements Solid knowledge of Server OS 2016/2019/Azure AD.
IT Support Engineer Requirements Familiarity with WatchGuard and FortiGate FW.
IT Support Engineer Requirements Strong problem-solving skills and knowledge of Network/Routing, LAN.
IT Support Engineer Requirements Excellent client-facing, written, and verbal communication skills.
IT Support Engineer Requirements Proficiency in English, both written and verbal.
Good to Have
IT Support Engineer Requirements Solid grasp of VoIP and Network Security best practices.
IT Support Engineer Requirements Active Microsoft 365/Azure certifications.

Τι πρέπει να γνωρίζετε κατά την αποστολή του Βιογραφικού σας Σημειώματος

Ευχαριστούμε θερμά για την αποστολή του Βιογραφικού σας Σημειώματος στην Εταιρεία Network Dynamics. Θα εξετάσουμε το βιογραφικό σας, προκειμένου να συμπεράνουμε εάν οι δεξιότητές σας ταιριάζουν στην αντίστοιχη θέση εργασίας, για την οποία κάνετε αίτηση. Με την αποστολή του Βιογραφικού σας Σημειώματος θα πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

– Ο χειρισμός του Βιογραφικού σας Σημειώματος γίνεται με απόλυτη εχεμύθεια, ενώ πρόσβαση σε αυτό θα έχει μόνον το απολύτως απαραίτητο προσωπικό της Εταιρείας.

– Αποκλειστικός σκοπός επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που εμπεριέχονται στο Βιογραφικό σας Σημείωμα είναι η αξιολόγησή του, προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν είστε ο υποψήφιος που αναζητούμε.

– Θα σας παρακαλούσαμε να μην αποστέλλονται πληροφορίες σχετικές ποινικές καταδίκες και αδικήματα ή ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (όπως πληροφορίες σχετικά με πολιτικά φρονήματα, θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, συμμετοχή σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, γενετικά ή βιομετρικά δεδομένα, δεδομένα υγείας κ.λπ.).

– Εάν παρέχετε στοιχεία τρίτων (π.χ. συστατικές επιστολές προηγούμενων εργοδοτών) παρακαλούμε να έχετε εξασφαλίσει τις αντίστοιχες συγκαταθέσεις από αυτούς.

– Το Βιογραφικό σας Σημείωμα μπορεί να φτάσει σε εμάς απευθείας από εσάς μέσω της ιστοσελίδας μας.

– Το Βιογραφικό σας σημείωμα θα διατηρηθεί στη βάση μας για έξι μήνες από την κάλυψη της θέσεως εργασίας και αμέσως μετά θα διαγράφεται.

Εάν επιθυμείτε να ασκήσετε το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης ή διαγραφής των δεδομένων σας, του περιορισμού της επεξεργασίας, της φορητότητας των δεδομένων σας ή της εναντίωσης στην επεξεργασίας, παρακαλούμε να μας υποβάλλετε γραπτό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]

Η εταιρεία θα ικανοποιήσει το αίτημά σας εντός ενός (1) μηνός, εκτός εάν χρειαστούμε παράταση δύο (2) μηνών για την απάντηση στο αίτημά σας, λόγω της πολυπλοκότητας αυτού ή λόγου του μεγάλου αριθμού των αιτημάτων, οπότε και θα σας ενημερώσουμε αιτιολογημένα γι’ αυτό το συντομότερο δυνατό. Εάν το αίτημά σας δεν ικανοποιηθεί μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr/)

Η Εταιρεία καθίσταται Υπεύθυνη Επεξεργασίας για τα Βιογραφικά Σημειώματα που λαμβάνει. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο [email protected]

Are you interested about becoming a IT Support Engineer?

Apply Now