Social Waste

Τα Social Media είναι αναμφισβήτητα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας για μία μεγάλη μερίδα του κόσμου. Ειδικά της νεότερης γενιάς που αποτελεί το σημερινό αλλά και μελλοντικό αγοραστικό κοινό. Τα κοινωνικά δίκτυα ενώνουν ανθρώπους με τέτοιο τρόπο που αναιρούνται οι γεωγραφικοί περιορισμοί, διευκολύνεται η διάδοση ιδεών, απόψεων, σκέψεων αλλά και προτιμήσεων. Οι απόψεις για τα θετικά και αρνητικά των κοινωνικών δικτύων και των επιρροών στους νέους, διίστανται. Σαφώς η αλήθεια κρύβεται και στις δύο πλευρές.

Στο σημείο που τα social media ενώνονται με την ειδησεογραφία και την οδηγούν στη νέα της εξελιγμένη μορφή πιστοποιούνται πως οι επιρροές τους είναι πολυεπίπεδες και σε πολλά σημεία ακόμη και αντιφατικές. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα ξεκινάει από την εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας αλλά και στην ολοένα μείωση επαφής του κόσμου με «έγκυρες» πηγές πληροφόρησης όπως είναι το έντυπο.

Η ποιότητα του περιεχομένου που μοιράζεται στους χρήστες συνεχώς μειώνεται, δημιουργώντας το φαινόμενο συγκέντρωσης πληροφορίας-σκουπίδι που γεμίζουν τα feeds των χρηστών. Συχνά, συνοδευόμενα από τίτλους που χαρακτηρίζονται «Clickbait» δηλαδή «δόλωμα για clicks». Απώτερος σκοπός βέβαια, δεν είναι ο δόλος αλλά η ενδυνάμωση των ιστοσελίδων τους μέσω των πολλαπλών click που θα λάβουν. Το αποτέλεσμα σαφώς είναι πολυδιάστατο και συχνά παραπλανητικό.

Πρόσφατα, οι κολοσσοί της πληροφορίας Google και Facebook δήλωσαν ανοιχτά την δυσανασχέτηση τους απέναντι σε αυτό το φαινόμενο και την πρόθεση τους να πράξουν άμεσα για τον περιορισμό του. Βέβαια, μέσο σαν το Facebook που κατασκευαστικά προσφέρει περισσότερες προβολές στο περιεχόμενο που έχει λάβει περισσότερα clicks / σχόλια / κοινοποιήσεις και η εγκυρότητα δεν αποτελεί παράγοντα μάλλον θα δυσκολευτεί σε αυτό το εγχείρημα.

Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει σίγουρα και κατ’αναλογία σε κάθε ειδησεογραφικό / αρθρογραφικό μέσο ξεχωριστά και σαφώς στην ηθική που το διέπει, ανεξάρτητα από το μέγεθος του community που έχει δημιουργήσει. Το οποίο βέβαια, δεν θα διαφυλάξει την ποιότητα της πληροφορίας που μοιράζεται για χάρη της δημοσιογραφικής δεοντολογίας αλλά σίγουρα για την θεμελίωση της εμπιστοσύνης του χρήστη απέναντι του που στο τέλος της ημέρας του επιφέρει τεράστια ποσά μέσα από τους διαφημιζόμενους της σελίδας τους.

 

Κασιμάτη Βαλέρια

Social Media Manager & Marketing Coordinator